{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.222 visninger | Oprettet:

Endnu en om sterlisering (Rosa chihuahua fis) {{forumTopicSubject}}

Ud fra den anden tråd om sterilisation, kom jeg lige på et spørgsmål, som også bliver snakket lidt om i tråden, men vil ikke lige stjæle hendes tråd smiley
Sagen er den at Rosa jo skal steriliseres på et tidspunkt, men jeg har endnu ikke helt bestemt om det skal være nu her eller om vi skal vente til efter 2 løbetid. Hun kom jo i løb i november, men det var en hvid løb, så hvad tænker i? ville i vente eller få det gjort nu? Havde hun blødt som de normalt gør, ville jeg have gjort det nu her, men jeg er kommet i tvivl, om det ville være godt for hende at få en ekstra løbetid?? De skal til det årlige sundhedstjek og vacc i februar, så kunne jo gøre det i starten af måneden og få en god snak med hende om det, så der er tid nok nu, hvis det skal gøres nu. Men tænker samtidig også lidt på vejret, det er jo rigtig koldt og hun er så lille (1,1 kg) så måske det er bedre i forhold til såret hvis vi venter??

Derudover tænker jeg også lidt på hvordan jeg sørger for at hun ikke piller i såret, eller at Lucky gør. Jeg tror ikke Rosa ville være glad for en krave, tror hun ville blive rigtig ulykkelig, og det ville blive svært at finde i str Rosa, så hun stadig kunne drikke osv. og så forhindre det jo ikke Lucky i at slikke på det. Der bliver selvfølgelig holdt øje, men kan jo ikke sidde som en høg 24/7.. Lucky fik den mindste baby body på jeg kunne finde da han blev ordnet, men Rosa er jo meget mindre, så hun svømmer i den, så er der nogen der har nogle gode ideer til hvordan jeg lige gør der? smiley

P.S. Jeg er nede ved min mor, og skal til begravelse tirsdag og hjælpe min mor med det hele, så jeg er måske ikke så aktiv, men sætter pris på alle svar, så skal jeg nok svare så godt jeg kan når jeg har tid smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endnu en om sterlisering (Rosa chihuahua fis)
  • #3   11. jan 2016 Jeg ville altid vente til efter 2.løbetid, da jeg synes de får rigtig meget med mentalt på den måde.

    Derudover, så er det slet ikke sikkert du har behov for noget ift. afskærmning af sår. Min Coco var overhovedet ikke interesseret i såret, og det helede super hurtigt, 3-4 dage, så var det det. Men hun blev også syet med indvendige selvopløselige sting, hvis man bruger noget, som skal fjernes, gør det jo helingsprocessen langsommere, og det niver sikkert mere i huden, når den skal hele to gange...


  • #4   11. jan 2016 Til mennesker bruges ofte selvklæbende gaze, når man skal beskytte et venflon eller holde forbinding på plads.
    Det virker sikkert også for en lille hund. smiley


  • #5   11. jan 2016 Dukke tøj kunne måske godt fungere, for tidligt fødte er forhåbentlig stadig noget større end Rosa, men jeg ved det selvfølgelig ikke, men Lucky's body var vidst til str Lille bitte baby, men jeg kan faktisk ikke huske, om det alligevel var en str 50, den var lidt for stor til ham.

    A-S jeg tror det er ligeså meget for at Lucky ikke kommer til det, for det tror jeg godt at han kunne finde på.

    Helene det vil jeg lige kigge nærmere på.

    Jeg tror desværre ikke dyrlægen har noget så småt, og tror egentligt også hun primært bruger skærm, men kan da spørge hende smiley

    Jeg hælder også mest til at vente, selvom det jo er nu der er mest i forhold til forebyggelse at hente nu, men tænker en rigtig løbetid ville være godt. Synes ikke den anden løbetid gjorde noget som helst, udover at gøre hendes bryster større, så hun ikke har en sød lille hvalpe mave mere smiley ellers er hun den samme som hun var inden.


  • #6   11. jan 2016 Måske skulle du overveje, at betale "en tusse" mere og så få steriliseret hende med kikkertoperation.
    Så er der "kun" to små huller, som hurtigt heler op.
    http://oestergaards-dyreklinik.dk/priser/


  • #7   11. jan 2016 Inge r, prisen betyder absolut ingenting, men jeg vil gerne have fjernet det hele, og det bliver det ikke med kikkert operationen. smiley


  • #8   11. jan 2016 De der body,er mega nemme at syge selv, min veninde, kunne kun få en i drenge farve en( 3 kilo hund) så hun syede en i lilla.

    Jeg ville vente, så hun udvikler sig mere mentalt.


  • #9   11. jan 2016 Jeg tvivler bare på at hun udvikler sig ret meget mere, i hvert fald udover det normale som hun også kan alligevel. Hun er jo som Rosa er, fuld af energi og spilopper, men ikke teenager eller noget, hun ligner Lucky i den alder og Lucky var for længst kastreret der.
    Lucky var dog mere teenager end Rosa har været.

    Men derfor kunne det da godt være at det er bedre at vente. Men hun er jo som de helt små hunde er, hurtigere udvokset og voksen. Hun vokser jo ikke mere, det eneste er at hun jo selvfølgelig er unghunde tynd, så der skal jo gerne sættes lidt flere muskler og sådan.

    Hun var jo 11 mdr gammel da hun kom i første løbetid.

    Det kunne da godt være at jeg kunne sy noget, der kunne jeg da prøve. smiley jeg ville være ligeglad med farven, men tror desværre ikke der er noget i str 1 kg.


  • #10   11. jan 2016 Jeg fandt lige ud af, at theo har lavet en dragt, som hun burde kunne passe smiley
    Er der nogen der har erfaring med den? kan ikke rigtig finde andre billeder, så kan ikke se hvor meget den dækker osv. men vil da helt sikkert undersøge det lidt nærmere, selvom jeg måske synes 189 kr (plus porto) er lige i overkanten, men når jeg alligevel skal punge ud, er 200 kr fra eller til da ikke det helt store problem smiley
    http://www.alttilhundogkat.dk/toej-heldragter-m-ben?/Generelt/HUNDE/T%D8J%20/%20D%C6KNER/T%F8j%20Heldragter%20m.%20ben/Theo%20Recover%20Overall%20/%20beskyttelsesdragt/&showitem=11449


  • #11   11. jan 2016 Da min lille 1,8 kg hund fik fjernet det hele fik hun sådan en slags nylon tube med fra dyrlægen. Lidt henad en strømpe man kunne trække på. den var rigtig lækker og holdt hende fra det hele. Det var bare sådan en slags nylontube med huller til ben

  • #12   11. jan 2016 Smart Susanne smiley Jeg må lige snakke med min dyrlæge om hun har noget til hende. smiley
    Jeg bestemte mig for at skrive en mail og høre hendes mening omkring hvorvidt vi skal gøre det nu her eller vente, så kan jeg lige spørge når hun svare.

    Ellers kan jeg måske finde en strømpe, af noget stof der ikke genere såret, som jeg kan klippe så hun kan få på. smiley


  • #13   12. jan 2016 måske man kan bruge det der bliver brugt til forbinding. Der er sådan noget der ligner en tube. Det kan fåes i s-M og L mener jeg. Det er sådan noget hvidt stof med meget stræk, jeg har købt det på apoteket det er ikke vildt dyrt

  • #15   14. jan 2016 Tak for svarene, det vil jeg lige kigge nærmere på smiley

    Jeg skrev til dyrlægen, og fik en god "snak" med hende, hun mente ikke det gjorde den store forskel om det blev nu eller efter anden løbetid, ud fra det jeg skrev, men efter en snak med min kæreste blev vi enige om at hun fik en løbetid mere, så er vi helt sikre på at hun mentalt er helt med, og der var jo ingen problemer overhovedet sidst, og når dyrlægen siger at der ikke er den store sundhedsmæssige forskel, så venter vi smiley

    Så tusind tak for svarene, nu kan jeg få kigget lidt rundt på de ting i har nævnt, så jeg kan finde den bedste løsning.

    Hun bliver Ikke kikkert opereret, men min dyrlæge går meget op i at gøre såret så lille som muligt, så hun får ikke et stort sår smiley


Kommentér på:
Endnu en om sterlisering (Rosa chihuahua fis)

Annonce